Letnú sezónu úspešne otvorili, Tatranci veria, že bude dobrá

17.06.2013 Poprad

Vysoké Tatry 17. júna (TASR) – Trojdňové otvorenie letnej turistickej sezóny vo Vysokých Tatrách si prišlo pozrieť asi 7000 ľudí. Výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská TASR informovala, že prvý ročník otvorenia sezóny v inom štýle sa vydaril a jednotlivé podujatia prilákali množstvo ľudí.

„V piatok (14. 6.) sme odomkli hladinu Štrbského plesa, v sobotu (15. 6.) bol najväčším ťahákom koncert La Goya na terase storočného Grandhotela v Starom Smokovci, ktorý si prišlo pozrieť asi 700 ľudí, čo je asi najviac zo všetkých doteraz organizovaných koncertov Tatranského kultúrneho leta,“ objasnila Maťašovská. Aj tradičné stretnutie pri Kyselke dostalo nový šat, posvätenie prameňa sa uskutočnilo v žiary reflektorov a divadlo Commedia svojím predstavením pripomenulo 220. výročie vzniku Starého Smokovca.

V nedeľu (16. 5.) Tatranský juniáles víkend pokračoval v Tatranskej Lomnici, kde sa okrem iného uskutočnil aj 2. ročník Rupicapra behu zamestnancov pôsobiacich v cestovnom ruchu. Celkovo sa na štart postavilo asi 60 ľudí, okrem iných napríklad aj lyžiari v kompletnom výstroji či pračlovek. „Víťazom behu v maskách sa napokon stali Liptovské bobule,“ dodala Maťašovská.

Podľa nej sú Tatranci na novú letnú sezónu pripravení a veria, že bude úspešnejšia ako tá minuloročná. Tento rok sa v Tatrách zamerali na propagáciu, obnovu a trasovanie cyklistických chodníkov. K dispozícii budú nové propagačné materiály a mapy, v ktorých budú zaznamenané jednotlivé cyklotrasy a turisti tiež budú môcť využiť nový ubytovací katalóg. Vznikla aj nová internetová stránka Regiónu Vysoké Tatry, na ktorej nájdu návštevníci všetko dôležité.

Opäť sa rozbehol aj projekt s Tatry Card, pričom zľavy na poskytovanie služieb môžu turisti získať približne v stovke zmluvných ubytovacích zariadení a na 55 akceptačných miestach. „Letná turistická sezóna je veľmi závislá od počasia, takže si prajeme, aby bolo čo najviac slnečných dní, aby od nás zákazníci odchádzali spokojní a opäť sa k nám vrátili. Čo sa týka Tatry Card, chceli by sme počas leta dosiahnuť hranicu 20.000 vystavených zľavových kariet,“ uzavrela Maťašovská.
 

Vyberte región